[Info] BeamNG.research  

  RSS

Car_Killer
(@car_killer)
Szanowany Członek
Dołączył: 3 miesiące temu
Posty: 10
24/10/2018 4:17 pm  

Dzisiaj trochę informacji o ciekawym projekcie BeamNG ( ͡° ͜ʖ ͡°). Tym razem to nie będzie tylko o grze czyli BeamNG.drive.

Jakiś czas temu na stronie BeamNG.gmbh pojawiła się zakładka research pokazująca możliwości silnika, takie jak możliwość używania komputerów pokładowych z prawdziwych samochodów, Image Annotation, symulacja lidaru, systemu GPS, ultradźwięków, wielu kamer czy innych sensorów. Wszystko po to, żeby firmy mogły testować rozwiązania związane z samochodami autonomicznymi.

Parę dni temu została udostępniona do pobrania w pliku zip specjalna wersja gry nazwana BeamNG.research właśnie.
Czym się różni od standardowej wersji:
- jeden samochód, ETK 800
- jedna mapa, przerobiona West Coast, USA
- inna wersja bazowa - aktualna wersja .drive to 0.13, a bazowa dla .research to 0.14
- tryb automatycznego uczenia pojazdów - samochód sam jeździ po mapie i stosuje się do przepisów ruchu drogowego
- tryb manualny - prawdopodobnie sztuczna inteligencja danego producenta, może sterować pojazdem by spełnić normy
- tryb taksówki - pojazd musi jeździć wg przepisów, ostrożnie z punktu A do punktu B
- specjalne aplikacje debugujące - kontrolki, ładowanie dróg z map OSM, informacje o stanie elektryki pojazdu
- nowy tryb AI - Span, z aktualnych moich testów bardzo przypomina tryb random, ale jeździ o wiele lepiej
- ładowanie dróg z OpenDrive (wkrótce)

Więcej o BeamNG.research -  https://beamng.gmbh/research/

Link do pobrania BeamNG.research v1.3 -  https://projects.beamng.com/projects/research/files

BeamNG.gmbh współpracuje z Audi oraz DFKI (German Research Centre for Artificial Intelligence) nad sztuczną inteligencją w pojazdach.

Oczywiście to nie wszystko co BeamNG jest w stanie zasymulować. Aktualnie w grze symulowane są:
- kolizje, prędkość, trajektoria, siły, telemetria przy 2000 Hz (dlatego wymagany jest mocny procesor (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■))
- aerodynamika, wyporność, hydrodynamika, ciśnienie
- cały zespół napędowy - silnik, skrzynia biegów, wały napędowe, sprzęgła, dyferencjały, mosty itd
- ABS, ECS, TCS, termika silnika
- zegary, komputery pokładowe
- nawigacja (jest to osobny program)
- wszystkie siły jakie oddziaływują na opony

Strona BeamNG.gmbh - https://beamng.gmbh/

Strona gry BeamNG.drive -  https://www.beamng.com/

Strona gry na steam - https://store.steampowered.com/app/284160/BeamNGdrive/

https://www.youtube.com/embed/ZBwGK2zuNOk

Temat był modyfikowany 2 miesiące temu przez Car_Killer

OdpowiedzCytat
Luksor
(@luksor)
Member Główny Mehownik
Dołączył: 7 miesięcy temu
Posty: 112
24/10/2018 11:54 pm  

😯 😯 😯


OdpowiedzCytat
Udostępnij:

Czat na żywo
Tylko zalogowani użytkownicy moga korzystać z czatu